
Možnosti kempování, cyklistika a pěší turistika v přírodě, s nabídkou zajímavých míst. To byla základní poptávka návštěvníků veletrhu cestovního ruchu v saských Drážďanech, kterou si odvezl tým, prezentující na této velké akci region Ašska. Dotazy návštěvníků našeho stánku směřovaly také k cenové hladině gastronomie, včetně cen piva.
„Vzhledem k vysoké, téměř permanentní návštěvnosti našeho stánku, jsme měli možnost představit Aš a Ašsko jako destinaci pro aktivní turistiku v malebné přírodě s všestranným sportovním vyžitím, zajímavou historií, vybízející k pěším výletům a ideální pro cyklistiku,“ uvedl projektový manažer ašského úřadu Zdeněk Soukup, který na veletrhu, konaném ve dnech 31. ledna až 2. února, zastupoval spolu s informačním centrem město Aš.
Jak pokračoval Zdeněk Soukup, němečtí turisté ze Saska Karlovarský kraj navštěvují v hojných počtech, do samotné Aše či do našeho regionu zavítá většina z nich ale velmi málo nebo vůbec. „Někteří jezdí těsně za hranice tankovat a nakupovat levnější sortiment. Je důležité jim Aš a Ašsko představit jako destinaci pro fakultativní výlety nebo pro aktivní dovolenou. Osobně jim představit možnosti vyžití, zodpovědět otázky a ujistit je, že Ašsko stojí za návštěvu,“ doplnil Zdeněk Soukup.
Rozvoj turistického ruchu na Ašsku brzdí zatím nedostatečná nabídka kvalitních ubytovacích služeb a gastronomie.
Na snímku Zdeněk Soukup s Nikol Kmochovou z Informačního centra Aš na veletrhu v Drážďanech.
Milan Vrbata, tiskový mluvčí Městského úřadu v Aši


