Vyvolávací a on-line systém pro klienty ašského úřadu a terminál spokojenosti. To jsou dvě novinky z posledních měsíců, které kromě pořadí příchozích jednoduchým způsobem zjistí mj. počty odbavených klientů na jednotlivých odborech, dobu vyřízení jejich požadavků a také spokojenost s přístupem pracovníků úřadu.
Nyní již máme k dispozici rozbor čísel z vyvolávacího systému za druhé pololetí loňského roku a také za několikaměsíční existenci terminálu spokojenosti. Z nich vyplývá, že klientsky nejvyužívanějšími jsou pracoviště evidence vozidel a řidičských průkazů odboru dopravy a silničního hospodářství a pracoviště občanských průkazů, cestovních dokladů, matriky a evidence obyvatel odboru správních činností a obecního živnostenského úřadu. Průměrná doba čekání napříč všemi pracovišti byla pět minut a průměrná doba obsluhy činila 14 a půl minuty. Během sledovaného období bylo obslouženo téměř osm tisíc klientů (7 908). Prozatím poměrně málo je využívána možnost on-line objednání (85 klientů).
Na terminálu, který umožňuje vyhodnocení přístupu jednotlivých pracovišť k veřejnosti, mohou klienti vyjádřit spokojenost pomocí „smajlíků“. Zde statistika uvádí více než devadesátiprocentní pozitivní hodnocení práce oborů. Celkem 26 klientů bylo k práci pracovníků úřadů kritických, ale u těchto bohužel nevíme důvody, ačkoliv systém umožňuje zanechání komentáře, ev. kontaktu k případnému objasnění detailů nespokojenosti. Může se totiž například jednat o klienty, kteří zrovna dostali pokutu za přestupek, právě úspěšně nesložili testy k řidičskému oprávnění nebo neměli k vyřízení své záležitosti všechny doklady.
Milan Vrbata, tiskový mluvčí Městského úřadu v Aši