
V pondělí 25. srpna se za účasti zástupců ŘSD, KSUS Karlovarského kraje, města Aše a projekční kanceláře konala další společná konzultace konceptu technicko – ekonomické stude modernizace silnice 1/64 z Františkových Lázní do Aše. Studie má navrhnout opatření, směřující ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy.
Představeny byly tři varianty úprav komunikace – úsporná, kompromisní a velkorysá. Projektant i město Aš se kloní k velkorysé variantě, kde jsou řešeny tři přídatné jízdní pruhy pro předjíždění, mimoúrovňové křížení silnice s cyklostezkami, odbočovací pruhy a narovnání „esíček“. Její odhadovaná cena je 1,1 miliardy korun, realizace se v případě schválení očekává v horizontu 10 let.
Větší šanci k odsouhlasení centrálními úřady má varianta kompromisní, která ale nepočítá s přídatnými jízdními pruhy. Ty se projektant pokusí do této varianty začlenit.
Studie zmiňuje denní průjezd 7740 vozidel, problematické křížení s cyklotrasami Skalka – Polná a Zelený Háj – Poustka, nadregionální zalesněné biokoridory s přítomností zvěře, překračující komunikaci, a množství ochranných pásem vodního hospodářství.
Modernizace je nezbytná nejen z pohledu razantního zvýšení bezpečnosti silničního provozu a zajištění lepšího silničního napojení ašského výběžku na nadřazenou dopravní síť s cílem podpořit hospodářský rozvoj celého příhraničního regionu, ale také pro snadnější a efektivnější řešení mimořádných událostí způsobené přírodními vlivy nebo lidskou činností.
Z výše uvedených důvodu již v řešeném území ŘSD připravuje stavbu „I/64 Skalka u Hazlova, směrová úprava“, jejímž cílem je směrové vyhlazení trasy a odstranění nehodového úseku tvořeného dvojicí protisměrných oblouků s nevyhovujícími poloměry v blízkosti obce Skalka. Uvedení stavby do provozu je plánováno na rok 2026 a ve výchozím stavu této studie se s tímto záměrem počítá.
Foto: pixabay.com
Milan Vrbata, tiskový mluvčí Městského úřadu v Aši



