Hned dvě slavnosti v jednom dni se dnes uskutečnily na dokončených stavbách v Aši. Úderem 13. hodiny se konalo přestřižení pásky na novém nádraží, o půl hodiny později se slavnostně ukončovala rekonstrukce průtahu Aší.
Novostavba ve stanici Aš:
Nahradila nevyhovující objekt ze 70. let minulého století, který byl odstraněn v zimě 2022. Budova má téměř nulové provozní náklady - na její střechu a stěnu byly osazeny fotovoltaické panely, které se využijí pro pokrytí vlastní spotřeby elektřiny. Díky společné investici Správy železnic, s.o. a města Aš zde vznikl terminál autobusové a vlakové dopravy, včetně parkoviště pro 23 míst. Na jaře příštího roku tu přibyde stání pro dobíjení elektromobilů. Dominantou nádraží je hodinová věž, situovaná naproti Nádražní ulici. Celkové náklady jsou 105 miliónů korun, přičemž město Aš se na stavbě podílelo částkou 7,5 miliónu korun na výstavbu autobusového terminálu. Zhotovitelem obou staveb je společnost Berger Bohemia.
Průtah Aší:
Rekonstrukce úseku silnice II/217 mezi Okružní křižovatkou na Novém Žďáru a křižovatkou ulic Chebská a Okružní v Aši o celkové délce cca 3,5 kilometru byla zahájena v srpnu 2023 a dohotovena do konce listopadu tohoto roku. Stavbu provedla společnost SW-AL, vytvořená společnostmi SWIETELSKI a ALGON. Investory byla Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje, p.o. a město Aš, přičemž KSÚS KK financoval rekonstrukci silnice (silnice je majetkem KV kraje), město Aš chodníků, parkovacích zálivů, veřejného osvětlení, napojení křižovatek na místní komunikace města a úpravu zeleně. Celková cena z výběrového řízení byla 136,23 miliónů korun (cena je s DPH), podíl města Aše je cca 23,3 milionu korun, podíl KSUS pak cca 112,9 miliónu korun.
Jedná se o dvě velmi důležité státní a resp. krajské investice, za podpory města, do dopravní sítě Aše. Jejich příprava trvala několik let. Na místě je poděkování bývalému vedení města Aše v čele se starostou Daliborem Blažkem, který se o obě stavby významně zasadil.
Milan Vrbata, tiskový mluvčí Městského úřadu v Aši