Stížnosti cestujících na nedodržování jízdních řádů, nezastavení na zastávce a dokonce i nevydávání jízdenek. Téma autobusové dopravy v Aši se před několika dny přetřásalo na sociálních sítích, nikoliv už ale komunikací s dopravci. Tu za ně zajistil místostarosta Pavel Matala, který se v reakci na tvrzení na sociálních sítích s dotazy obrátil na oba dopravce, kteří městskou a meziměstskou autobusovou dopravu zajišťují. Z diskuse na FB se nedalo rozlišit, kterého dopravce se problém týká.
Z Dopravního podniku Karlovy Vary bylo mj. sděleno, že ke zpožďování spojů v řádu až desítek minut skutečně dochází, a to vinou masivních regulací dopravy, způsobených množstvím rekonstrukcí ašských komunikací (problém dělá hlavně Chebská). Po kontrole dohledového systému GPS dopravce odmítl, že by některý řidič nezastavil na zastávce.
„Informaci o nevydávání jízdenek není možné jednoduše ověřit. Provádíme namátkové kontroly porovnáním údajů o prodaných jízdenkách a údajů ze sčítacích bran instalovaných ve vozidlech. Ani zde jsme nezaznamenali neodůvodnitelné rozdíly. Přivítali bychom bližší označení linky a spoje, následně by bylo možné cíleně využít kamerový záznam z prostoru pro odbavení,“ uvedl Ing. Libor Škarda, dopravně technický ředitel Dopravního podniku Karlova Vary.
Druhý dopravce, Autobusy Karlovy Vary, odpověď na dopis místostarosty zatím nezaslal.
Přiložené foto je ilustrační a nemá s popisovanou problematikou nic společného.
Milan Vrbata, tiskový mluvčí Městského úřadu v Aši